Aktien 2018-07-20 17:29 RATOS B 30,68 SEK

Ratos formar ny ledningsgrupp

2018-03-28

Ratos har, för att anpassa bolaget till nästa fas, genomfört förändringar i bolagets ledningsgrupp och investeringsorganisation. Förändringarna innebär att totalt fem personer lämnar sina anställningar på Ratos.

Ratos ledningsgrupp kommer framöver att bestå av:

Jonas Wiström, VD
Helene Gustafsson, IR- och presschef
Robin Molvin, Vice President
Anders Slettengren, Vice President
Magnus Stephensen, Chefsjurist
Carina Strid, Ekonomichef

I samband med ledningsförändringarna lämnar Mikael Norlander, Senior Investment Director, och Lars Johansson, Senior Investment Director, båda tidigare medlemmar av Ratos ledningsgrupp, sina respektive jobb på Ratos.

-  Jag ser fram emot att arbeta vidare med Ratos utveckling och samtidigt vill jag rikta ett stort tack till Mikael Norlander och Lars Johansson som båda under sin tid på Ratos bidragit med stora värden. Mikael genom att under många år gjort ett förtjänstfullt arbete i flera av våra portföljbolag inklusive den framgångsrika utvecklingen och börsnoteringen av Arcus, försäljningen av Haglöfs samt de senaste årens transformation av Bisnode. Lars inledde, som tillförordnad VD i Ratos, den omstrukturering som nu pågår samt har varit viktig i den förändring av bolagsportföljen som genomförts de sista åren, säger Ratos VD Jonas Wiström.

Ratos investeringsorganisation består efter organisationsförändringarna av nio personer.

Jonas Wiström, VD, 08-700 17 00
Helene Gustafsson, IR-och presschef, 08-700 17 98