Aktien 2018-02-23 17:29 RATOS B 33,30 SEK

airteam expanderar till Sverige

2018-02-07

Ratos dotterbolag airteam expanderar till Sverige genom förvärv av Luftkontroll Energy i Örebro AB (Luftkontroll Energy), en ledande installatör av ventilationslösningar i Mälardalsregionen.

airteam, en ledande leverantör av ventilationslösningar i Danmark, stärker sin marknadsposition när de genom förvärv av Luftkontroll Energy expanderar till Sverige. Luftkontroll Energy har cirka 35 medarbetare med kontor i Örebro. Omsättningen för 2017 uppgick till cirka 80 Mkr. Bolaget erbjuder effektiva ventilations- och energilösningar inklusive service och underhållstjänster.

- airteam tar genom förvärvet av Luftkontroll Energy ett strategiskt viktigt första kliv in i Sverige. Bolaget har en stark marknadsposition och en bra ledning, som fortsätter i sina roller och även är med som delägare framåt. Bolaget passar väl in i airteams affärsmodell och vi ser goda möjligheter för airteam att fortsätta växa i Sverige, säger Robin Molvin, Senior Investment Director Ratos.

Förvärvet förväntas slutföras under första kvartalet 2018.

Robin Molvin, Senior Investment Director Ratos, 08-700 17 15
Helene Gustafsson, IR- och presschef Ratos, 08-700 17 98