Aktien 2016-09-28 17:29 RATOS B 40,31 SEK

airteam förvärvar Ventek Ventilation

2016-09-15

Ratos dotterbolag airteam stärker sin marknadsposition i Danmark genom förvärv av Ventek Ventilation A/S, leverantör av ventilationslösningar.

airteam, en ledande leverantör av ventilationslösningar i Danmark, stärker sin marknadsposition i Danmark genom förvärv av Ventek Ventilation. Bolaget grundades 1982 och har cirka 45 medarbetare med huvudkontor i Nibe. Omsättningen för 2015 uppgick till cirka 65 MDKK. Erbjudandet innefattar hela ventilationslösningar från design till installation och driftsättning av ventilationssystem. Dessutom erbjuds underhåll och service av installerade lösningar. Erbjudandet kompletterar airteams kärnverksamhet väl.

– Genom detta strategiska tilläggsförvärv stärks airteams marknadsposition i Nordjylland i Danmark ytterligare. Ventek är marknadsledande i Nordjylland och har en kundorienterad verksamhetskultur och dedikerade medarbetare. Erbjudandet passar väl in i airteams affärsmodell, säger Poul Pihlmann, vd airteam.

Förvärvet slutfördes per den 15 september 2016.

Elin Ljung, Kommunikationschef Ratos, 08-700 17 20
Robin Molvin, Investment Director Ratos, 08-700 17 00