Aktien 2016-09-29 17:29 RATOS B 40,64 SEK

Pekka Eloholma ny VD för Nebula

2015-01-30

Denna information offentliggörs enligt lagen om värdepappersmarknaden, lagen om handel med finansiella instrument eller krav ställda i noteringsavtal.

Pekka Eloholma har utsetts till ny VD för Nebula från den 30 januari. Pekka har varit tillförordnad VD sedan oktober 2014 och var dessförinnan ordförande för Nebula.

Pekka Eloholma, född 1960, har arbetat de senaste 20 åren i ledande befattningar inom IT och telekomsektorn i Finland och Baltikum. Tidigare uppdrag inkluderar bland annat Siemens Finland & Baltic, VD för Setec Oy samt nu senast VD för Affecto Oyj, ett nordiskt Business Intelligence företag noterat på Helsingforsbörsen. Pekka blev tillförordnad VD efter att Ville Skogberg i september beslutat att avgå som VD och istället ta rollen som Chief Strategy Officer och fokusera på strategi- och teknikutveckling.

- Nebula är ett snabbväxande företag med fokus på att lagra och överföra data flexibelt i olika molntjänster, Pekka har lång erfarenhet av att leda bolag med hög utvecklingstakt och fokus på tillväxt och vi i styrelsen är övertygade om att vi hittat rätt person att fortsätta utveckla Nebula, säger Christoffer Häggblom styrelseordförande i Nebula.

Nebula är Finlands ledande driftleverantör av webbaserade IT-infrastrukturtjänster och nätverkstjänster till små och medelstora företag. Bolaget har cirka 39 000 kunder.

Johan Rydmark, Senior Investment Manager Ratos, 08-700 17 25
Christoffer Häggblom, Styrelseordförande Nebula, 0704-188 201