Aktien 2016-09-27 17:29 RATOS B 39,81 SEK

Nya utnämningar inom Ratos

2007-06-13

Clara Bolinder-Lundberg har idag utsetts till ny informationschef i Ratos. Clara Bolinder-Lundberg, som varit anställd i Ratos sedan 2001, kommer närmast från tjänsten som IR-chef (investerarrelationer). Hon efterträder Anna-Karin Celsing.

- Clara har under sina dryga sex år hos Ratos genom ett konsekvent, marknadsorienterat arbete bidragit till att vi under senare år kommit att topprankas vad avser börsföretagens informations-givning. Clara får nu det samlade ansvaret för information och IR inom Ratos vilket borgar för en bibehållen hög kvalitet i vår dialog med omvärlden, säger Ratos VD Arne Karlsson.

- Samtidigt vill jag tacka Anna-Karin för en ovärderlig insats för Ratos - jag tror det finns få fall där det informationsstrategiska arbetet betytt så mycket för förändringen av synen på ett bolag som var fallet för Ratos åren 1999-2002.

Som ny IR-ansvarig har Emma Rheborg anställts. Emma Rheborg är utbildad civilekonom och kommer närmast från JKL där hon sedan 2001 arbetat som finansiell kommunikationskonsult. Hon tillträder sin tjänst på Ratos den 13 augusti 2007.

- Emma har en bred och gedigen kompetens inom IR-området och vi är glada för att vi nu kunnat knyta henne till Ratos, kommenterar Arne Karlsson utnämningen.

Arne Karlsson, VD Ratos, 08-700 17 00
Anna-Karin Celsing, Informationschef Ratos, 08-700 17 49