Aktien 2016-09-29 17:29 RATOS B 40,64 SEK

Ny VD i Bluegarden

2007-01-23

Ole Morten Settevik har utsetts till ny VD i Bluegarden. Settevik, som har gedigen erfarenhet från den norska IT-sektorn, kommer senast från Ementor Norge AS.

Settevik tillträder den 29 januari och efterträder Svein Gullaksen som tidigare meddelat att han slutar som VD. Gullaksen kommer fortsatt verka som ledamot i Bluegardens styrelse.

Settevik, som är 48 år, har tidigare innehaft ledande befattningar inom Microsoft Norge. Han har även arbetat inom IBM Norge och ECsoft Nordic.

- Ole Mortens erfarenhet och bakgrund passar mycket väl i uppdraget att leda Bluegarden, säger bolagets styrelseordförande Anders Skarin.

Bluegarden är en av Skandinaviens tre största tjänsteleverantörer inom löne- och HRM-området. Verksamheten består av standardiserade lönehanteringssystem, IT-baserade personaladministrativa funktioner, IT-stödd outsourcing av personalavdelningar samt konsulttjänster. Verksamheten, med ca 400 anställda, bedrivs i Sverige, Norge och Danmark.

Bo Jungner, Senior Investment Manager, Ratos, 08-700 17 00
Anna-Karin Celsing, Informationschef Ratos, 070-399 62 39