Aktien 2016-09-26 17:29 RATOS B 39,60 SEK

Carina Strid ny ekonomidirektör i Ratos

2007-11-09

Carina Strid har utsetts till ny ekonomidirektör i Ratos, med ansvar för ekonomi och administration. Carina kommer närmast från tjänsten som ansvarig för redovisningsutveckling i Ratos.

Carina Strid, som är civilekonom, har varit anställd i Ratos sedan 2002 och innehar för närvarande tjänsten som ansvarig för redovisningsutveckling. Carina har tidigare arbetat med kvalificerade redovisningsfrågor på KPMG samt som ekonom på dåvarande Pharmacia & Upjohn.

- Carina har under sina år på Ratos haft stor betydelse för redovisningsutvecklingen inom både moderbolaget och våra innehav. Att vi nu internt funnit den bästa kandidaten för att vidare­utveckla vår redan under Hans Ekelunds ledning kvalificerade ekonomifunktion är naturligtvis extra roligt, kommenterar VD i Ratos Arne Karlsson dagens utnämning.

Carina Strid efterträder Hans Ekelund som efter många år på Ratos bestämt sig för att i samband med sin 60-årsdag övergå till egen verksamhet. Carina kommer att tillträda sin tjänst under våren 2008.

Arne Karlsson, VD Ratos, 08-700 17 00
Carina Strid, Ansvarig för redovisningsutveckling Ratos, 08-700 17 53